Přehled cookies

FAQ - Zde naleznete odpovědi na své otázky týkající se potisku

Dotazy ohledně potisku dárků a oblečení se obvykle opakují. Připravili jsme proto kompletní a přehledně rozdělený seznam odpovědí na ty nejčastější z nich. Téměř určitě najdete odpověď na to, co vás zajímá, právě tady.

1. Všeobecně o potisku – technologie, design a péče o výrobky

Jaké druhy potisku poskytujete? Jak zjistím, který druh si vybrat?


Na stránkách Puppynator.cz poskytujeme několik typů potisku a stále přidáváme nové.


V současnosti u nás najdete tyto základní druhy potisku: DTF (Direct to Foil), DTG (digitální tisk), Flex potisk a Sublimační potisk. Tyto čtyři druhy potisku nabízíme již při objednávce od 1 ks.


Další druhy potisku nabízíme při objednávce od 100 ks. Jedná se o různé druhy specializovaného potisku: Matný potisk, Reflexní potisk, High-density potisk (tzv. 3D potisk), Chameleon efekt potisk, Metalický potisk a Puff Emboss potisk. Nabízíme také vyšívání na oblečení – výšivku.


V Online Kreatoru jsme předdefinovali druhy potisku podle toho, jaký motiv si na oblečení nebo předmět zvolíte. Tento předdefinovaný potisk však můžete změnit v okně s názvem Barva a typ potisku


O tom, jak jednotlivé druhy potisku fungují a na jaké typy produktů a povrchů jsou vhodné, se více dozvíte v tomto detailním Průvodci technologiemi potisku. Zjistíte tam:


  • Vše o jednotlivých typech potisku
  • Jak si zvolit správný typ potisku
  • Výhody a nevýhody jednotlivých typů
  • Jak přibližně vypadají jednotlivé druhy potisku

Proč nabízíte některé druhy potisku až při objednávce nad 100 ks?


Je to jednoduché – u speciálních druhů potisku je třeba nejprve vytvořit matrice s designem, což je finančně náročnější proces. Při objednávce pod 100 ks se nám ani zákazníkům prostě nevyplatí. To platí také u programování designu výšivek.


Co je Online Kreator a jak funguje?

Online Kreator je naše intuitivní a interaktivní online studio, ve kterém hravě vytvoříte design přesně podle sebe. Nemusíte být grafik a ani nepotřebujete být technicky zdatný – Online Kreator je zde proto, aby si každý mohl vytvořit svůj vlastní motiv za pár minut.


V Online Kreatoru si zvolíte vše, co potřebujete – od velikosti, barvy a počtu kusů zboží až po jeho samotný design. Online Kreator navíc obsahuje stovky předvolených motivů – můžete je ponechat v původním stavu, nebo je do jisté míry upravit. Díky tomu bude návrh vašeho vlastního designu hračka, i když vás zrovna nepolíbila múza.


V Online Kreatoru si můžete:


  • Vybírat zboží, které chcete potisknout (dárek nebo oblečení)
  • Vybrat barvu, velikost a počet kusů daného zboží
  • Vytvářet a vytvořit nápisy
  • Vybírat z různých druhů písma a speciálních grafických efektů pro nápisy
  • Vybírat a přizpůsobovat si předvolené motivy z naší kolekce
  • Nahrávat fotografie či jiné obrázky a upravovat je
  • Dát nechat odstranit pozadí
  • Vytvářet designy pro skupiny nebo družstva – designy se jmény a čísly
  • Vidět, jak bude výsledný produkt vypadat

V jakém má být fotografie formátu a jaké kvality, aby výsledek vypadal k světu?

Obecně platí, že čím vyšší kvalita fotografie, loga nebo obrázku, tím lépe.


Pro nejběžnější velikost obrázku na tričku (300 × 350 mm při velikosti XL) je ideální velikost nahrané fotografie či obrázku 3 543 × 4 134 px a 300 DPI. U menších obrázků (100 × 50 mm), například firemního loga na hrudi, stačí velikost 1 181 × 591 px a 300 DPI.


Podporované formáty souborů jsou PNG, JPG a BMP a jejich velikost nesmí přesáhnout 10 MB.


Pokud potřebujete z fotografie nebo obrázku odstranit pozadí, za symbolických 125 Kč to uděláme za vás.


Dokážete z fotky odstranit pozadí?

Ano. Tuto službu poskytujeme za symbolických 125 kč. Myslete však, prosím, na to, že v ojedinělých případech může odstranění pozadí zpozdit dodání zboží o jeden den.


Našla/našel jsem si design na internetu, ale v Online Kreatoru takový nemáte. Umíte ho vytvořit, když vám pošlu fotku?

Ne, designy dodatečně nevytváříme. V Online Kreatoru jsou stovky motivů, a pokud jste si na internetu nebo někde jinde našli takový, který v nabídce nemáme, nemůžeme vám jej dodatečně vytvořit. Doporučujeme vám v takovém případě vytvořit si podobný design prostřednictvím kombinace písma nebo obrázků – v Online Kreatoru dokážete dělat zázraky.


Dokážete udělat potisk z jakéhokoli obrázku a ve všech barvách?

Rychlá odpověď je: Ano, výchozími technologiemi DTF a DTG vytiskneme v podstatě všechno. Těmito technologiemi tiskneme i všechny předvolené obrázky v Online Kreatoru. Ostatní technologie jsou vhodné spíše na menší designy jako například logo, vektorovou grafiku a větší objednávky. Abyste však přesněji zjistili, který typ potisku se hodí pro váš konkrétní design, přečtěte si více v Průvodci technologiemi potisku. Některé druhy potisku jsou totiž pro některé motivy vhodnější než jiné.


Co když mi Online Kreator „nebere“ některé znaky v mém nápisu (například diakritická znaménka, grafické emotikony)? Umíte mi nápis přepsat tak, jak potřebuji?

Některé z nabízených fontů (druhů písma) neakceptují diakritiku, resp. nepracují se všemi znaky, které obsahuje česká abeceda. Proto pokud vytváříte design, ve kterém se vám některé požadované znaky nezobrazují, budete si prostě muset zvolit jiný font. Druhou možností je, že si napíšete požadované slovo či nápis jakýmkoli fontem, který se vám líbí, a diakritické znaménko doplníte v jiném fontu. Potom ho už jen přesunete nad písmeno, kde se má nacházet. Dodatečné úpravy grafických návrhů (kromě odstranění pozadí z fotky či obrázku) neděláme.


Jak mám prát produkty s potiskem? Mohu je žehlit?

Vždy doporučujeme výrobky před prvním nošením vyprat na 30°, chemicky nečistit ani nebělit a nepoužívat aviváž. Produkty žehlete naruby, tedy potiskem dovnitř. První praní na 30° se doporučuje, aby se odstranil frame z retreatmentu, tedy viditelný „rám“ kolem potisku, případně zbytky adhezních prvků kolem hrany designu. Po prvním vyprání můžete tričko prát podle návodu výrobce, uvedeného na visačce. Vždy perte kvůli potisku naruby.


Můžu si objednat i tričko nebo předmět bez potisku?

Ano, i to je samozřejmě možné. Stačí, abyste si zvolili zboží a následně přešli rovnou do košíku k objednávce.


Poskytujete také nápady na design? Můžete navrhnout design za mě?

Sice neposkytujeme grafické návrhy na míru, ale s nápady na design vám rádi pomůžeme! Můžete si vybrat ze stovek předvolených motivů v Online Kreatoru a v případě potřeby je ještě upravit. Nebo načerpejte inspiraci přímo na naší domovské stránce, kde máme třicet tipů na trička podle zálib. V zápatí naší webové stránky zase najdete tipy na trička podle událostí, například Trička podle kalendáře svátků a událostí, Trička na rozlučku se svobodou, Tipy na gamerský merch a dárky, Dárky ke Dni matek a spoustu jiných nápadů a návodů. Díky této bohaté galerii určitě nebudeš mít s vytvořením vlastního designu problém.


Můžu si objednat vzorový kus?

Ano, doporučujeme vám objednat si vzorový kus zejména v případě, že se chystáte na větší objednávku – například pokud chcete potisknout trička pro družstvo. Nejprve si navrhněte jeden kus, objednejte jej, a když se vám bude zamlouvat, můžete udělat hromadnou objednávku.


Nenašli jste, co jste hledali? Vše o potisku a materiálech najdete v Průvodci druhy potisku. (pracujeme na tom)


2. Ceny, slevy, možnosti objednávky a platba

Jaký minimální počet kusů si můžu objednat?

Zboží si můžete objednat už od 1 ks a získat i tak slevu 5 %, pokud se zaregistrujete. Jedinou podmínkou k získání této slevy (kromě registrace) je, že nenakupujete již zlevněné zboží.


K čemu slouží poznámka k objednávce? Dostane se tato poznámka i ke kurýrovi?

Poznámka k objednávce se týká pouze výroby. Je to tedy informace pro nás a neslouží pro kurýra. Kurýr vám však zavolá vždy před doručením, takže během tohoto telefonátu mu upřesníte své požadavky, lokalitu a podobně.


Mohu získat na zboží slevu?

Ano, a to již při objednávce 1 ks. Potřebujete se jen zaregistrovat. Po registraci totiž získáte slevu 5 %. Kromě toho pro vás máme slevy za množstevní objednávky. U těch lze získat slevu až do výše 40 %, což je oproti původní ceně docela významný rozdíl. Jedinou podmínkou k získání slevy (kromě registrace) je, že nenakupujete již zlevněné zboží.


Pokud si u nás objednáváte více než 150 výrobků, celkovou slevu vám vypočítáme na vyžádání.


Kromě toho získáváte při každé objednávce v hodnotě nad 2000 Kč dopravu zdarma.


Na vše o skupinových slevách vám odpoví podrobný Průvodce množstevními slevami.


Dá se zboží objednat také telefonicky nebo e-mailem?

Ne. Je to hlavně proto, aby pro vás bylo jednodušší vytvořit si a objednat oblečení či dárek – díky online objednávce se vyhnete složitým formulářům, které byste museli vyplňovat. Podle zákona totiž pro účely objednávky potřebujeme: souhlas ke zpracování osobních údajů, souhlas k použití vámi vytvořeného designu (grafiky) pro potisk a souhlas s obchodními podmínkami.


Objednávky proto můžete vytvořit a zaplatit pouze na stránce Puppynator.cz (nejedná-li se o objednávku s platbou na dobírku, kdy platíte při doručení kurýrovi). Proces objednávky je ovšem jednoduchý a navíc vám s ním rádi pomůžeme, takže se není čeho obávat.


Jaké jsou možnosti platby za objednané zboží?

Zaplatit můžete několika způsoby od platby převodem na účet nebo platby kartou online přes služby jako PayPal, ApplePay nebo GooglePay až po platbu bitcoinem a také klasickou platbu na dobírku. Doporučujeme vám prohlédnout si přehledný Rozpis platebních možností, kde jsou detailněji rozebrány specifické podmínky jednotlivých druhů plateb.


Jak poznám, jestli moje platba prošla a objednávka byla úspěšná?

O tom, zda byla vaše objednávka úspěšně přijata a zpracována, vám pošleme potvrzovací e-mail na adresu, kterou jste zadali v objednávkovém procesu.


Vyžadujete potvrzení objednávky zákazníkem při platbě na dobírku?

Ano. Zákazník obdrží automatickou SMS zprávu s žádostí o potvrzení objednávky. Teprve po tomto potvrzení bude ověřená objednávka zařazena do výroby.


Můžu upravit design i v případě, že objednávka již byla odeslána?

Ano, ale musíte jednat rychle. Objednávku totiž můžete upravit, pouze pokud vaše zboží dosud není ve výrobě.


V předešlé objednávce jsem zapomněl/-a na jeden produkt, a tak jsem vytvořil/-a ještě jednu objednávku. Můžete mi objednávky sloučit?

Bohužel, technicky to není možné. Pokud jste objednávku ještě neuhradili, raději vytvořte novou objednávku se všemi produkty a my vyrobíme pouze tu objednávku, kterou uhradíte.


Pokud jste objednávku již uhradili online platebními metodami, ale ještě není ve výrobě, napište nám. Objednávku umíme zrušit a platbu refundovat, takže budete moci zadat novou objednávku s veškerým potřebným zbožím.


Nenašli jste, co jste hledali? Zde naleznete více otázek a odpovědí týkajících se cen, slev, objednávek a plateb, případně se podívejte na podrobný návod, jak vyplnit objednávku.

3. Dodání zboží, možnosti dopravy, poštovné

Jak zjistím, co se děje s mou objednávkou po zaplacení?

Pokud jste se před nákupem nebo během něj zaregistrovali na stránce Puppynator.cz, stav své objednávky můžete jednoduše sledovat po přihlášení k účtu v sekci Moje objednávky. O tom, že objednávka je již zpracována a zboží odešlo na adresu, kterou jste zadali jako adresu doručení, vám navíc pošleme potvrzovací e-mail.


Jak zjistím, kdy mi zboží přijde domů, resp. na adresu, kterou jsem zadal/-a?

V den doručení vám přepravní společnost pošle SMS nebo e-mailovou notifikaci s přesným časem doručení. Než se k vám zboží dostane, obvykle to trvá 5 pracovních dnů. V letní sezóně a předvánočním období se však tato doba může prodloužit – obecně proto doporučujeme zboží objednávat s dostatečným předstihem.


Koľko stojí poštovné, resp. aká je cena za dopravu?

Kolik stojí poštovné, resp. jaká je cena za dopravu? zde.


Garantujete doručení?

Jelikož nejsme přepravce, nemůžeme vám garantovat doručení v daný čas ani doručení obecně. Umíme však zajistit výrobu tak, aby bylo zboží připraveno k doručení podle standardní doručovací doby přepravce. Garantovat čas doručení by ale bylo ovlivňování externí přepravní společnosti, což je nad naše síly.


Můžu si zboží vyzvednout osobně?

Ne, zboží není možné vyzvednout osobně, pouze výběrem některé z přepravních společností.


Do jakých zemí doručujete?

Doručujeme do ČR, na Slovensko, do Německa, Rakouska a Chorvatska. Pokud však chcete zboží přijmout v některé z těchto zemí, musíte objednávku učinit na stránce dané země.


Nenašli jste, co jste hledali? Zde naleznete více otázek a odpovědí týkajících se způsobu dodání a dopravy.

4. Reklamace a vrácení zboží

Mohu reklamovat objednané zboží?

Samozřejmě. Přestože to bývá poměrně ojedinělé, může se stát, že s něčím nebudete spokojeni. Potom zboží můžete reklamovat. Každá reklamace se řídí naším Reklamačním řádem.


Jak postupovat při reklamaci zboží?

Z reklamace neděláme vědu a schvalujeme 100 % žádostí, u kterých je jasné naše pochybení. Nejrychlejší způsob, jak zboží reklamovat, je jednoduše vyfotit vadné zboží a fotografii připojit k e-mailu s číslem objednávky, ve kterém nám popíšete vadu zboží. Následně tento e-mail pošlete na adresu [email protected].


Před objednávkou a reklamací vám doporučujeme přečíst si kompletní Reklamační řád

.

Jaké jsou nejčastější důvody reklamace?

  • Omylem jsme vám odeslali nesprávnou velikost – tedy jinou, než jste si objednali.
  • Nedodali jsme vám objednaný počet kusů, ale méně/více kusů.
  • Nápis bez diakritiky nebo chyba v nápisu. Na chyby ve vámi vytvořeném nápisu vás dodatečně neupozorňujeme, proto prosím svůj výsledný design před odesláním objednávky pečlivě zkontrolujte. Pokud potřebujete použít v nápisu diakritická znaménka, ujistěte se, že vámi zvolený font (druh písma) tyto znaky podporuje. My už dodatečně žádný design neupravujeme. Prostor v poznámce slouží vysloveně k organizačním věcem – například pro informaci o tom, že jde o urgentní objednávku. Proto pokud si nejste jisti, zda je design v pořádku, raději nás kontaktujte – to je nejjistější.

Co neakceptujeme jako důvod reklamace?

  • Pokud si vyberete nesprávnou velikost.
  • Pozdní dodání – jelikož doručovatelem je přepravní společnost, nikoli Puppynator.cz, doručení nemůžeme garantovat.
  • Gramatické chyby nebo překlepy v potisku – do designu, který jste si vytvořili a objednali, už nezasahujeme.
  • Kvalitu obrázku/fotky použité k potisku, pokud obrázek nebo fotka, kterou jste si zvolili, byla natažena nad zelený indikátor kvality. Tiskový rozměr pak přesáhne reálný rozměr dodaného souboru, což se odrazí na kvalitě potisku ve formě bledších barev nebo méně ostrých detailů.